Wizyta w muzeum Mercedes-Benz oraz w fabryce AMG

W dniach 16-17 października 2017r. z okazji 50 lecia marki AMG wspólnie z pięćdziesiątką naszych klientów udaliśmy się fabryki AMG w Affalterbach oraz Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od fabryki AMG, gdzie przed wejściem przywitał nas szpaler demonstracyjnych Mercedesów-AMG z mocarnym GT C Roadster na czele. Miłym akcentem była flaga Polski, którą zawieszono na maszcie. To ponoć taki miejscowy zwyczaj witania gości odwiedzających miasteczko AMG.

Wewnątrz obiektu - oprócz kilku pokazowych modeli - czekał ten najbardziej wyjątkowy, czyli GT C Edition 50. To jeden z pięćdziesięciu coupe wyprodukowanych specjalnie na 50-lecie AMG (wyprodukowano również 50 egzemplarzy w wersji roadster). Limitowaną edycję charakteryzują m.in. kute felgi, matowy kolor nadwozia Designo Graphite Grey Magno oraz czarne chromowane wykończenia AMG

Kolejnym punktami wizyty w bazie AMG były odwiedziny w studiu projektowym czyli miejscu, w którym samochody klientów Mercedes-Benz i Mercedes-AMG przechodą liczne indywidualne modyfikacje oraz sercu obiektu - fabryki silników, którą tygodniowo opuszcza blisko 200 jednostek. Warto dodać, że montaż jednego silnika AMG trwa zaledwie cztery godziny, a każdy z pracowników dziennie składa dwie takie jednostki.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do świątyni, czyli muzeum Mercedes-Benz, które zlokalizowane jest przy - jakby inaczej - Mercedesstrasse 100.  Futurystyczny budynek o eliptycznym kształcie otwarto w 2006 roku. Muzeum liczy aż dziewięć kondygnacji, a na powierzchni 16,5 tys. m kw. zgromadzono 160 pojazdów i ponad 1500 eksponatów, które prezentują ponad 130-letnią historię marki.


Ogromne wrażenie wywiera strefa ekspozycyjna prezentująca Mercedesy z lat 20. i 30. To przede wszystkim wspaniały 540K Special Roadster, czyli jeden z najdroższych klasycznych Mercedesów w historii. Warto równie wspomnieć o kultowej  ikonie marki - Mercedes 300 SL Gullwing. Dla porównania, tuż obok "skrzydlaka" zaparkowano 300 SL w odmianie roadster. Egzemplarzem tego modelu niegdyś podróżował sam Elvis Presley. Na wystawie nie zabrakło przodka MB SLR McLarena, wyścigowego 300 SLR. To auto, które w latach 1955-63 dzierżyło tytuł najszybszego samochodu świata.