Mercedes-Benz

Prezentacja nowej Klasy E w Starym Meneżu

Większa, nowocześniejsza, bogatsza i inteligenta. Taka jest nowa, 10-ta generacja najważniejszego modelu w ofercie marki Mercedes-Benz. Zaprezentowaliśmy ją podczas uroczystego wieczoru w Starym Maneżu w Gdańsku.

Podczas premiery na zaproszonych gości czekały liczne niespodzianki, w tym dwie motoryzacyjne, które nieomal przyćmiły główne gwiazdy wydarzenia. To była prawdziwa uczta dla miłośników marki Mercedes. Zaprezentowaliśmy nie tylko trzy sztuki nowej Klasy E, ale również ultra luksusowy model Klasy S Cabrio oraz limitowany do zaledwie 250 sztuk model A45 AMG Petronas 2015 World Champion Edition. Pokaz nowych modeli odbył się w towarzystwie laserów, a kameralny koncert dał Daniel Bloom. “Wieczór z Gwiazdami” poprowadził Marcin Prokop. Ponadto, przed budynkiem Starego Maneżu zaparkowały modele AMG GT, C Klasa Coupe oraz najnowszy duży SUV – GLS.

Wraz z nową Klasą E w Mercedesie debiutuje też szereg innowacji technologicznych, które zapewniają nieznany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym otwierają całkowicie nowy wymiar wspomagania kierowcy.

Nowa Klasa E w porównaniu do poprzedniej generacji ma zwiększony o 65 mm rozstaw osi (2939 wobec 2874 mm) oraz całkowitą długość – o 43 mm (4923 wobec 4880 mm). Design nowej generacji modelu reprezentuje typowe dla limuzyn Mercedesa proporcje, z krótkim przednim zwisem, długą maską i opadającą niczym w coupe płaszczyzną dachu.

Wnętrze nowej Klasy E ucieleśnia syntezę emocji i inteligencji. Podróżujący mają do dyspozycji przestronną kabinę, która doskonale łączy elegancję z dynamiką.

Na życzenie model można wyposażyć w dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3″. Umieszczone za wspólną, szklaną pokrywą wyświetlacze zdają unosić się w powietrzu, podkreślając poziomą orientację kokpitu. Lewy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy przekazuje informacje z systemu multimedialnego. Zależnie od preferencji kierowca ma do wyboru trzy wersje graficzne interfejsu (tzw. skórki): klasyczną, sportową i progresywną.

Kolejną innowacją jest kierownica wielofunkcyjna z przyciskami dotykowymi – nowa Klasa E jest pierwszym samochodem z takim rozwiązaniem. Niczym ekran smartfona, przyciski te reagują na dotyk i precyzyjnie odpowiadają na ruchy opuszek palców. Można w ten sposób intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami systemu multimedialnego – bez odrywania dłoni od kierownicy, zgodnie z hasłem „ręce na kierownicy, oczy na drodze”.

Kierowca w każdej chwili może wybrać najwygodniejszy dla siebie sposób obsługi multimediów – poza przyciskami dotykowymi ma do dyspozycji panel dotykowy z funkcją rozpoznawania pisma odręcznego, kontroler COMAND i funkcję obsługi głosowej LINGUATRONIC. Dostęp do podstawowych funkcji, takich jak temperatura nadmuchu, zapewniają tradycyjne klawisze. Po raz pierwszy osobnymi przyciskami można też włączać lub wyłączać wybrane systemy wspomagające.

Nową koncepcję obsługi wzbogaca nowatorski interfejs graficzny z wizualizacjami i animacjami o wysokiej rozdzielczości oraz uproszczona logika sterowania.
W chwili debiutu nowa Klasa E będzie oferowana z dwiema jednostkami napędowymi do wyboru: model E 200 napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, a E 220 d – całkiem nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny.

Po premierze do oferty dołączą kolejne wersje napędowe, w tym hybrydowa odmiana E 350 e z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora (plug-in). Zgromadzona w nim energia pozwala na około 30 km jazdy w trybie elektrycznym, a więc lokalnie bezemisyjnej.

Wszystkie odmiany nowej Klasy E wyposażono w funkcję ECO start/stop. Motory benzynowe spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 6, a nowo opracowany silnik wysokoprężny (oznaczenie OM 654) powstał pod kątem zgodności z przyszłymi standardami RDE (Real Driving Emissions).

4-cylindrowa jednostka wysokoprężna daje początek zupełnie nowej rodzinie silników Mercedes-Benz. Mimo mniejszej pojemności (około 2 zamiast 2,1 l) rozwija moc 143 kW (195 KM) i w modelu E 220 d zużywa średnio zaledwie 3,9 l/100 km (cykl NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 102 g/km. To wartość jak dotychczas zarezerwowana wyłącznie dla pojazdów mniejszych klas.